Årets semester

I år kommer min semester bli lite annorlunda, väldigt många på jobbet vill ha samma veckor och det brukar ju vara så. Detta ledde till att chefen kom och fråga om man kunde flytta och det vill man ju helst inte men man kan ju inte vägra, då är man ingen bra kollega tycker jag.

Iallafall så kunde jag inte ta mina fyra veckor sammanhängade för då får jag dom inte tillsammans med T och jag vill ju helst det. Och är man tillsammans med en lärare har man ju lyxen att slippa tänka på barnens semester och sommarlov för eftersom T (precis som alla lärare) jobbar in tiden och kan vara ledig i åtta veckor.

Det blir då så att jag tar först två veckors semester efter midsommar, sedan jobbar jag två veckor och sedan tar jag tre veckors semester till!
Vill helst inte ha bara två i rad utan för att hinna känna sig ordentligt ledig så blir det totalt fem veckor!

Känns faktiskt riktigt bra och jag säger det nog till alla att det är en lyx att ha T som sambo. Jag slipper tänka på att barnen ska få vara lediga vid loven för då jobbar aldrig T eftersom dom jobbar in den tiden!

Så nu räknar vi ner dagarna till midsommar och sommarens första ledighet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback