Det går så fort.......

Imorse när jag skulle ut och packa bilen inför dagens bravader så möttes jag av en brandbil och massa konstiga ljud. Upptäckte till min fasa att det brann hos grannen! Det värsta hade redan gått över och tack vare fyra brandbilar så hade man släckt elden men Lukas stod som förstenad och tittade på när dom jobbade!

Tänk vad fort det kan gå? Mamman och två små barn vaknar upp till rök och efter en stund är huset förstört! Stommen står kvar men det är helt förstört innuti. Man är så glad att dom klarade sig och lever men tänk på allt som kunde ha hänt?

Och tänk när det värsta är över och man ska börja fundera på vad man har kvar och inser att ALLT är borta? Usch vad jag tycker synd om dom. Håller på att plocka ihop lite kläder och leksaker till dom som vi ska skicka över. Det är inte mycket i denna situation men vet att jag själv skulle vara tacksam om det hände oss.

Sa till T nu ikväll att man måste nog börja prata om eld med Lukas och vad man ska göra om det skulle börja brinna i huset. Förhoppningsvis händer det aldrig oss men man vet ju aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback