Dublin

Undrar vad man vet om Dublin? Tänker på wiskey och åter wiskey men något annat måste det väl finnas? Varför jag undrar är för att i maj så styr jag kosan dit tillsammans med mina kära kollegor!
Vi var på resa tillsamman i mars förra året och då
åkte vi till Prag och denna gång så blev det Dublin. Blev lite förvånad när jag fick höra att vi skulle åka igen för jag trodde inte att vi fått ihop så mycket pengar men det hade vi visst.

Så vad finns det för roligt med Dublin? Lite fakta:
Yta: 117,8 kvadratkilometer
Folkmängd: ca 1 miljon
Grevskap: Dublin
Provins: Leinster

Men åker man till Dublin ska man visst prova Guinness och Jameson, en öl och en wiskey. Gillar varken öl eller wiskey så jag får se men kommer iallafall köpa en wiskey åt min kära sambo som är med i en wiskeyförening!

Kommer planera resan lite mer ju närmare vi kommer men måste säga att jag längtar faktiskt!


Kommentarer
Postat av: Vanja

Vad roligt! Carina var till Dublin, och hon vill tillbaka, hon gillade stället :) Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback