En dag på Birsta

Blev en toppendag på Birsta. Lukas vill gå själv väldigt mycket nu och eftersom vi inte hade speciellt bråttom så fick han göra det. Och att få gå själv på leksaksaffären är nog varje barns dröm. Han trivdes som fisken i vattnet och sprang runt och kollade på ALLT!
Sedan gick vi inne på Birsta City och det tar lite tid när han ska gå själv men han är överlycklig när han får göra det. Tror jag har bestämt vad han ska få i födelsedagspresent men är inte riktigt säker. Någon saccosäck blir det inte än, dom flesta är lite för dyra tycker jag och dom jag hittar är riktigt fula och då vägrar jag köpa. Nej, han får klara sig utan stol så länge. Måste baka lite till hans födelsedag. Men tror inte det kommer komma så väldigt många när han fyller år. Dom flesta släktingar bort långt bort men några kompisar kommer nog förbi.

Lukas sover föresten i eget rum nu och det går jättebra. Inatt vaknade han två gånger, halv fyra och halv fem men det räckte med att stoppa in tutten och stryka lite på ryggen så somnar han om. Jag vaknade vid kvart i sju och undrade varför han inte var vaken. Efter tio minuter hör jag hur han börjar vakna och tänkte då gå på toaletten innan jag hämtar upp honom men när jag går förbi står killen och hoppas i sängen och pekar på alla djur som sitter på väggarna! Möts av världens största leende och då kan man inte bli annat än glad!

Kommentarer
Postat av: Vanja

Åh vad bra - nu liggger det och väntar på få öppnas på stora dagen :)



Vi hade tänkt börja åka uppåt på onsdagen (innan skärtorsdagen) och jag vet inte om Danne jobbar halvdag/heldag eller om han är ledig...

Men skulle vi kanske kunna stanna över natten för att fortsätta på torsdagen sen? ;)

Vi har inte hunnit prata så mycket än om när vi ska åka och så, men det är ju bra att ha en liten plan ;) kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback