Drinkar

Jag tycker väldigt mycket om att dricka en god drink. Det är något speciellt med att få sätta sig ned med en härlig drink och en väldig lyxig känsla är det också.
För några år sedan gjorde vi mojito här hemma och jag blev förälskad direkt. Det är nu min favoritdrink som jag inte har druckit sedan innan jag blev gravid så i sommar blir det absolut några sådana. Såg att Leila har gjort en jordgubbsmojito så en sådan ska jag nog testa snart, kanske till midsommar?



Ingredienser

4 4 dl färska jordgubbar
5 5 msk råsocker
5 5 kvistar färsk pepparmynta
1 1 st lime, saft
10 10 cl mörk rom
mycket krossad is
jordgubbar till garnering

Gör så här

1. Mosa jordgubbarna med råsocker, pepparmyntsblad och limesaft i en drinkshaker (med en muddlerpinne).

2. Tillsätt rom, massor av krossad is och skaka ordentligt. Häll upp drinken i två frysta glas och toppa med en jordgubbshalva.

Bild och recept lånat från recept.nu


Kommentarer
Postat av: Bea

Åh, det lät ju smaskigt!

Kanske blir att testa det i sommar! =)

KOmmer ni upp något snart?

Ingemar fick bara en veckas ledighet i sommar, vecka 30. Lite trist, men bara att gilla läget.

Mamma kommer nog upp vecka 27 eller 28 tror jag det blir... Ska bli sååå skoj!! Men vart är värmen??? Jisses, det är snart Juli och fortfarande ingen sommar. Å snart fyller lilla Tilda 2 år, känns som om igår jag fick henne.

Var hem till din mamma i måndags och grattade henne. =) Har sagt till henne att komma förbi någon dag, då jag själv är arbetslös nu. Så slipper hon sitta där ute ensam, när hon kan ha sällskap!



Sköt om er, hoppas vi träffas i sommar!!



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback