Besök på förskolan Snurran

När vi kom till dagiset så gick vi direkt till uteplatsen och då kom det en kvinna som hälsade Lukas välkommen. Han var dock inte så intresserad av fröknarna utan sprang bara omkring och tittade på allt och alla. Han trivdes som fisken i vattnet och brydde sig inte om mig överhuvud taget. Det var så roligt att se hur bra han trivdes. Vi fick gå in och se hur det såg ut och det var jättemysigt. Men Lukas ville inte vara kvar inne utan ville ut till alla barnen.
Vi var nog där en timme ungefär och jag fick dra honom med mig. Fröknarna tyckte han var väldigt kavat och duktig och att han kommer trivas bra där.

Blev bara positivt inställd och jag tror det kommer bli toppen där. Det är ungefär 16 barn och fyra fröknar och barnen är mellan 1 - 2,5 år gamla. Dom beräknar att inskolningen ska ta en vecka och det är ju precis vad vi har på oss innan T börjar jobba.

Så Snurran och avdelningen Katthult verkar toppen och jag tror Lukas kommer älska att vara där!


Kommentarer
Postat av: Vanja

Vad kul att det verkar bra! :)

Jag får komma och inspektera hans dagis när han börjat ;) Yrkesskada;) HIHI. kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback