Sjukhusvistelse

I torsdags förra veckan så kände jag av gallan. Jag har ju haft problem med den några år så det är ju inget ovanligt. Det gick dock över efter någon timme men på fredag så började det igen. Vi for dock på semester ändå och på kvällen så försvann det. Var dock ordentligt trött efter att ha haft det i 24 timmar. Lördagen gick bra och vi hade en toppendag på Furuvik. Lite varmt dock, blev lite jobbigt för Lukas.
På söndagmorgonen kom värken tillbaka och satt i hela dagen. När klockan var halv nio på kvällen så orkade jag inte längre utan bad Ida skjutsa in mig till akuten. Fick efter en väntan hjälp och läkaren bestämde sig för att hålla kvar mig under natten så man kunde göra ett ultraljud på måndagen.
Gjorde ett ultraljud som visade på många stenar och på en inflamation (tror jag det var) sådet var en självklarhet att det skulle bli en operation!!!!

Pga antalet stenar och att dom gått ut i gallgången så tyckte dom att en öppen operation var bäst. Oftast gör man titthålsoperation och det betyder att man mår bättre snabbare efter operationen men nu blev det alltså öppen vilket betyder att man måste öppna upp.

Blev ingen operation på måndagen då akuta ärenden går före, jag räknas som för frisk. På tisdagen vid två bestämde dom att jag kunde åka hem och komma tillbaka på onsdagen. Gjorde så och for alltså tillbaka dit igår. Vid 11 var det dags och dom rullade ner mig. Var nervös men allt gick jättebra. Hade självklart ont när jag vaknade och mådde illa men i stort sett gick det bra. Sov hela kvällen och natten och idag fick jag åka hem.

Sitter nu i soffan och kan inte göra så mycket. Ted är underbar med Lukas och får dra lasset. Har en dränering i såret som ska sitta i 10 dagar och då ska jag tillbaka till sjukhuset. Är glad att det äntligen är gjort men just nu är det inte roligt.

Men men, inget ont som inte har något gott med sig! Vill även tacka svägerskan Ida som följde med mig till akuten och var ett stöd. Tack sötaste du!

Kommentarer
Postat av: Bea

Men söta du, fy vad jag tycker synd om dig!! Det lät ju inte alls roligt... =( Hoppas du mår bättre snart. Sköt om dig nu, krama Lukas från mig! KRAM KRAM

Postat av: Sofi H

Krya på dig damen, det låter inte alls kul! KRAAM

2008-08-03 @ 01:05:28
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: Ida

Det är ingenting att tacka för, det är så självklart att man ställer upp för sina nära och kära :-) Hoppas att du slipper det där eländet i framtiden nu..

2008-08-03 @ 12:17:31
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: Diana

Hoppas du mår bättre nu. Och så slipper du att ha ont :) Stor kram, Diana

2008-08-13 @ 22:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback