Wow, vilket jämställt land!

Läste just en artikel i Expressen där det står att Saudiarabaien nu tillåter kvinnor att köra bil. Dom är visst det sista landet i världen att plocka bort förbudet.

Wow, snacka om jämställt. Nu får dom äntligen köra bil. Tycker det är löjligt att det 2008 finns ett land som ens har kvar en sådan lag. Man tycker att världen skulle ha kommit längre men självklart finns det sådana här bakåtsträvande länder.
Nej, jag är VÄLDIGT tacksam att jag bor i Sverige. Visst, vi har problem här också men jag är väldigt glad att jag inte är född i ett land som Saudiarabien. Varför ska jag inte få köra bil bara för att jag är kvinna?

Nä, blir bara mer och mer förbannad bara jag tänker på det så bäst jag slutar.

Men läs artikeln om ni vill och om ni orkar bli upprörda: )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback