Semester!

snart får man veta när man får semester i sommar! hoppas jag får dom veckorna jag har sökt om. Blir skönt och roligt att börja semestern med Gatufesten och sedan ha 4 veckor med vila och skoj!

jag och ted fick våra deklarationer väldigt sent. Och visst, det är bäst om man varken ska betala eller få igen eftersom det är bäst att ligga på plus-minus-noll men allvarligt? Är det inte LITE roligt att öppna och se att man ska få igen lite pengar? Tyvärr får jag jag (som vanligt) tillbaka endast 200kr men det är bättre än att man ska betala pengar.
Vi upptäckte att eftersom vi äger en jordbruksfastighet (visste vi knappt om) måste vi skicka in en N-blankett! Vilka härliga myndigheter vi har som kan döpa alla dessa blanketter till så fina namn! För att få klartecken i hur vi skulle göra så ringde jag till dom imorse och fick då veta att eftersom vi inte har en verksamhet behöver vi inte skicka in någon N-blankett!!!! Hur skönt var inte det då?

Vi ska i år inte göra några avdrag, vi har inga att göra (vad vi vet om i alla fall). Men nästa år ska vi göra avdrag iallafall så då får vi förhoppningsvis igen lite mer. Men det kommer vi få eftersom man får igen på lånet!

jaja, nu är året huvudbry över och man kan vänta till nästa år.
Det är roligt att varje år läsa i tidningen om hur mycket folk som den 1 maj rusar till Skatteverket för att i sista stund lämna in deklarationen. Att Skatteverket håller extra öppet och har drive-in för att folk ska hinna lämna den i tid.

Har ni inte hört talas om att PLANERA?

Ja ja, nu ska jag sluta och jobba igen!

image51


Kommentarer
Postat av: Ida

Wohoo jag ska få tillbaks 6254kr :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback