Tidiga mornar

Vi har alltid varit  bortkämd med Lukas för han tycker om att sova på mornarna. Han har alltid varit lättsam på det sättet att har vi honom vaken länge på kvällen så sover han länge på morgonen och det är faktiskt väldigt skönt.

Den yngsta sonen verkar dock inte ha samma rutiner. Hittils har vi inte fått honom att somna för natten innen 22 på kvällarna men han är så liten så det har inte gjort något. Senaste veckan verkar han ha bestämt sig för att klockan 6 på morgonen är det dags att kliva upp och jag tycker det är rätt så tidigt, speciellt med tanke på att han somnade först 22 på kvällen innan. Igår lyckades jag dock få honom i säng redan före 20 och det var riktigt härlligt. Hoppas det håller i sig nu!

Idag väntar det 3-årskontroll för Lukas som dock inte verkar så villig för det. Får köra med att det är Walter som ska dit och sedan "lura" honom till att prata med sköterskan Agneta! Det är det bästa och lugnaste sättet för honom och då det inte är något spruta som ska ges så har jag inte dåligt samvete för att jag lurar honom.


Kommentarer
Postat av: Sofi H

har en morgonpigg liten kille jag oxå. mellan 6 & 7 kliver vi upp varje morgon, men då somnar han faktiskt runt 19 oxå & det är ju väldigt skönt :)



och ang bilden.. Såå fina ni är!



hoppas allt är super & att lukas kontroll går bra ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback