Härliga helg

Har haft en toppen helg, i fredags var vi och fick lyssna på myrans hjärta och det dunkade på så himla fint. Och i lördags var det dags för det efterlängtade bröllopet mellan Emma och Christopher!

Dom var så himla fina och det var verkligen ett toppenbröllop. Var lite orolig eftersom jag visste att man knappt skulle känna någon där men dom hade lyckats bra med bordplaceringen och det hände så mycket hela tiden att kvällen sprang iväg! När vi väl gifter oss så vill jag att det ska vara som detta bröllop - helt perfekt!

Fotboll

Som vanligt så besökte vi svärfar och resten när vi åkte på marknaden, vi brukar alltid parkera hos dom vid husvagnarna och vi brukar även stanna och grilla där. Vi säger jämt att nästa år ska vi fixa husvagn och sova över där men det blir aldrig av! Men vi försöker till nästa år.

Lukas drog iväg och spelade fotboll med faster Vanja och kusin Neo innan maten och så här fin är man då!

Tillbaks i stan

Kom tillbaks till stan idag, ska till barnmorskan imorgon och på lördag ska vi på bröllop. Tog med mamma som barnvakt till Lukas på lördag så vi ska åka tillbaks till Dorotea nästa vecka och skjutsa hem henne. Ska försöka hinna med dom träffarna som vi inte hann med nu, vill ju gärna träffa alla lite mer.

Lukas sov i bilen hit och är då självklart vaken nu. Just nu är det kvällsfika som gäller, våran kille har inte druckit någon välling sedan han gick på semester utan nu är det kvällsfika som gäller. Får se om det håller i sig när dagis börjar igen!

Imorgon blir det som sagt barnmorskan och T och Lukas ska med, ska bli skoj att se hur Lukas reagerar på bebisen hjärtljud! Sedan blir det en sväng på stan för jag behöver hitta en outfit till bröllopet!

SEMESTER!

Är inne på tredje dagen av dena underbara semester och vädret är verkligen med oss! Vi har strålande sol och nästan lite för varmt.

I söndag åkte vi och badade och hade en heldag ute på stranden Det var en toppendag och Lukas gick inte upp ur vattnet många sekunder.

Sedan har vi även haft broder med sambo på besök, dom har åkt upp en sväng till Dorotea och passade som vanligt på att sova här en natt. Lukas gjorde som vanligt och styrde och ställde med gästerna, han gick nog inte och la sig förrän halv två på natten till tisdagen! Men han har också sommarlov så vi tar dag för dag och tvingar inte honom i säng.

Med resten är det också bra, krypet i magen är väldigt lugn av sig. Jag har för mig att Lukas var lite mer vild men det kommer nog. Är i vecka 24 (23+2) och vissa dagar kryper tiden fram men vissa dagar så fattar man inte hur fort det går.

Här hemma ska vi nu göra det sista på taket, städa upp och fixa iordning så vi kan åka mot Dorotea och träffa alla!

Nedräkning mot semester

Nu har man bara 3 arbetsdagar kvar till ljuvlig semester och det ska bli så väldans skönt faktiskt. I helgen blir det en sväng på Gatufesten eller så blir det Himlabadet, har inte bestämt mig än. Jag och Lukas har en mysdag på lördag för T är upptagen på annat håll så något speciellt blir det iallafall!

Här lunkar det på som vanligt, när jag kommer hem efter jobbet så går T upp på taket - härligt samliv eller hur? Ha ha ha, det blir ju så när han inte kan göra så mycket på dagarna utan han har ju bara kvällarna.

Nästa vecka börjar som sagt semestern, vi åker nog hemöver mot Dorotea någon gång under veckan men på måndag får vi besök av min bror och hans sambo så det ska bli skoj.

Varje kväll jag kommer hem och det är fint väder så åker poolen fram och Lukas får bada lite, han ÄLSKAR att plaska där ute och så får man passa på att tvätta honom! Så här såg det ut i poolen igår, det var så mycket leksaker i den att han hade svårt att hitta en plats att sitta på!

Vilken hetta

Oj vad varmt det har varit idag. Vi hade ju nästan hoppats på mulet och lite blåst men det är ju för att sambon står på taket och jobbar och där är det nog dubbelt så varmt som nere på marken. Men han trotsade värmen och har fått en del gjort idag, tur man har en händig karl!

Lukas och jag har plockat lite här hemma, jobbat lite i trädgården och bara slappat. Värmen tillåter inte att man gör så mycket och Lukas tycker ju inte om att vara ute för mycket i solen utan han vill ju gärna gå in så vi har varit inne en del också. Men det är inte fyskam för det finns saker att göra inne också!

Får se vad det blir för väder imorgon men troligtvis besöker vi nog någon badstrand så sonen får plaska lite!

Äntligen helg

Är så himla skönt med helg och jag har verkligen längtat efter detta. Endast 1 vecka kvar innan man får gå på semester! Min underbara mamma har varit här i nästan två veckor och "vaktat" Lukas då T har varit uppe på taket. Han håller på att byta en bit av taket precis som förra året, tur man har en händig karl som kan göra något själv. Och tur att vi har mamma som ville vara här med Lukas så T kunde vara på taket och jobba!

Ikväll har vi tagit det lugn, lugnt och lugnt! Åkte hem lite tidigare från jobbet och jag tog faktiskt på mig bikinin och solade lite. Ikväll tog vi en promenad och Lukas cyklade, så härligt att gå en sväng när solen nästan har gått ner, skönt att röra på sig.

Men tyvärr verkar kanske inte denna graviditet gå lika smärtfritt som med Lukas. Jag vet inte om det är foglossning men jag har lite ont ibland och speciellt om jag har varit ute mycket, tex som när man går på Birsta. Hoppas det inte är värre än så här och att det kanske försvinner för det inte så roligt när det gör ont!

Härliga midsommar

Midsommar spenderade vi med Erik, Evelina och lilla Amalia och det var en riktigt härlig midsommar. Skönt att bara ta det lugnt och slappa. Och skönt att slippa alla mygg och allt regn också!

Lägger inte ut bilder på lilltjejen innan mamman själv har gjort det för jag tycker att det är hon som får göra det först! Men Lukas kan jag lägga upp lite bilder på!