Vårt enda göra nu - riva växthus

Det enda vi gör på kvällar nu är att riva växthus och städa upp. Inte det roligast görat men samtidigt är det skoj när man ser en förändring. Många som har varit här har aldrig ens sett det växthuset som vi river nu för det ligger nästan gömt bland träden. Det är det enda växthuset med glas och det är ett skitgöra. Tydligen har en massa barn tyckt att det är roligt att krossa glas, för mig är det helt obegripligt hur man kan tycka det är skoj att förstöra andras egendom. Våran granne berättade att han har jagat bort dom många gånger.

Jag betedde mig aldrig på det sättet, jag fattar inte hur många barn är funtade egentligen. Vi har haft ungar inne i stora växthuset där dom förstört saker och klottrat ner. Nej usch säger jag, nog tusan ska jag uppfostra mina barn bättre än då!

Nog om det, tänkte jag skulle sätta in lite bilder på vad vi sysslar med. Har inte ens startat datorn sedan i onsdags så det är därför jag inte har satt in något inlägg!



Växthuset består av en metallstomme och sedan trä. Glasskivorna är ca 50x50 cm stora rutor så det blir några stycken kan jag säga.



Så här fin ordning är det i själva växthuset, är nog ca 300 av dom där svarta backarna som vi har flyttat ur därifrån och det är nog ca 100stycken kvar och dom är fyllda med plastkrukor!

Som tur är har vi en son som ÄLSKAR att vara ute så han är gärna med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback