Lukas Dop

Dopet gick som sagt toppen och Lukas var på riktigt bra humör. Vi visste inte riktigt hur han skulle bete sig med tanke på att han är i en period då han är riktigt blyg och kan skriva när främlingar hälsar på honom. Men han var jätteglad och babblade på.
Hade med mammas hjälp bakat och fixat och dukat så det var klart på fredagkväll. Och skönt var det för alla 17 som skulle bo hos oss kom på fredag kväll.

På lördagen for vi till prästen och skulle gå igenom dopet och min kära mamma och storasyster med pojkvän for och gjorde klart där vi skulle fika.

Lukas var så fin i dopklänningen och var så glad, han tittade bara på alla människor och sa något då och då. T läste en dikt som vi hade hittat. Den är superfin.

Inte trodde jag
hade ingen aning
hur en sekund
kunde etsa sig fast utan varning
att en kärlek så stor skulle födas
och börja existera
att jag aldrig skulle bli den samma
någonsin mera

Älskade lilla vän
så varmt välkommen
med dina ögon och din lilla röst
och du är så otroligt vacker
när du vilar vid mitt bröst
så svårt att förstå
att du kommit för att stanna
att någon som jag fick äran
att bli din pappa

Sedan läste jag en text ur bibeln som prästen tyckte vi skulle läsa. Sedan hade jag hittat en sång som är bland det finaste jag vet. Tårarna var nära kan jag säga. Lyssna på texten så förstår ni!



Sedan var det dags för själva dopet och jag höll i Lukas. Han sa inte ett ord och när det var klart sa prästen att Lukas fick plaska lite och det var han inte sen att nappa på!

Sedan var det i stort sett klart, vi fick en dopängel som sitter i ett träd i kyrkan. Det kommer en inbjudan till en dopgudstjänst och då kommer vi få ta hem ängeln.



Mer om resten av dagen kommer senare!


Kommentarer
Postat av: Bea

Men gud så vacker låt!! Jag sitter här och gråter ju... =)

Det går lika bra att du tar upp stolarna!

Förstår att du hade annat i huvudet! ;)

Hoppas du sätter in fler bilder från dopet, är så nyfiken. Ledsen att vi inte kunde komma... ;(

LÄngtar tills ni kommer upp!!! Kram kram

Postat av: Ida

Jo det blev två tavlor, men bilder som jag köpte ramar till. Sen köpte jag även tvättsäckar/tvättkorgar till tvättstugan, skulle behöva två till Skubb hette dem och kostade 129kr, jag undrar om ni skulle kunna köpa de till mig? :-)

2009-02-10 @ 20:40:32
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: Therese

Jisses så stämningsfullt dop - å så vackra ni var!



Låter bra att sortering i lådor är beroendeframkallande, har fler skåp nämligen som man borde göra samma sak i...

2009-02-12 @ 13:54:51
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback