Feber och kortison

Ringde vårdcentralen och hon hörde hur Lukas andades och tyckte att vi skulle träffa läkaren. Åkte ner på en gång och fick komma in och så fort Lukas såg läkaren var det gallskrik. Undrar om han kände igen honom sedan i onsdags då det var samma läkare som gav sprutan? Läkaren lyssnade (så gott det gick) och tittade och sa att lunginflammation var det inte men troligtvis en förkylning som satt sig på luftvägarna. Fick kortisontabletter att ge honom ifall det blir värre framåt kvällen.

När vi kom hem så var han helt slut, han sov jättedåligt inatt och förmiddagsluren blev bara 25minuter för han hostade så han vaknade.Han var så trött så han somnade i min famn och det händer INTE ofta kan jag säga. Jag la ner honom här i soffan med huvudet högt så nu har han sovit en stund iallafall.

Och jag borde nog sova själv också men är dålig på det. Vill bara ta det lugnt när Lukas sover och tar nog en kopp kaffe istället!

Kommentarer
Postat av: Lola

Nej men stackars liten. Hoppas han kryar på sig fort nu. Och att du själv tar och sover lite nör du får tillfälle gumman. Saknar er jättemycket...massvis med kramar till er alla tre.

Postat av: Anonym

Lillla gubben då!



Danne är ledig på onsdag, så vi tänkte ge oss iväg innan lunch nån gång. Han ska lämna blod först, så efter det åker vi.

:)

kram hälsa!

2009-04-04 @ 08:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback