Sommarlov

Idag var jag och Lukas med T på hans jobb. Det var sista dagen så nu har han fått sommarlov/semester och kommer nu vara hemma i över 8 veckor. Känns verkligen som ett lyx, hur många får ha pappan hemma så länge ? Det är en stor fördel med att vara tillsammans med en lärare.

Tog en sväng förbi affärerna och handlade lite för helgen, och då var ju systembolaget det viktiga tyckte en viss person. Själv så avstår man ju fortfarande från alkoholhaltiga drycker. Vi fick frågan om alkohol när vi hade mammagruppen och man såg på barnmorskan att hon blev chockad när en tjej sa att hon dricker sitt glas vin varje fredag och lördag. Livsmedelsverket har ju kommit fram till att det är helt okej så då tyckte hon varför inte? Själv så tycker jag att jag kan lika gärna klara mig utan, jag har inget behov av att dricka något än. Och skulle jag vilja dricka nu så kommer jag antingen pumpa eller ge Lukas ersättning. Men jag tycker inte att dom som tar sig ett glas vi gör något fel, absolut inte. Det är upp till var och en hur man vill göra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback