Utvecklingssamtal

Igår hade vi utvecklingssamtal för Walter på förskolan och idag är det dags för Lukas. Vet att dom inte har så mycket att säga men det är alltid roligt att kunna få träffas och prata lite.

Walter är iallafall en glad och nyfiken kille som är självständig och gillar att utforska. Det är så roligt att höra allt för i grund och botten är det ju samma sak som vi har märkt hemma men visst är barnen annorlunda på förskolan mot hemma?

Hemma så kan Walter vara rätt elak mot storebror. Får han inte som han vill så går han fram och slår honom eller drar i håret. Även vi får våra smällar. Lukas har än så länge inte slagit tillbaka och det tycker jag är stort av honom.
På förskolan har dom aldrig sett honom slå någon, än fast han blir arg ibland. Skönt att höra!

........................

Fick höra att många barn på Walters avdelning måste byta avdelning till hösten. Väldigt många 5-åringar ska sluta och då måste man göra plats för småbarn och då vi bara har en småbarnsavdelning så måste en del flytta. Dom hade tillochmed börjat prata om att Walter skulle flytta men då hade fröknarna sagt nej, han har ju inte ens fyllt två!
Detta tycker jag var bra gjort, jag vill inte att han flyttar till någon anna avdelning än utan jag vill han ska få vara kvar på Katthult och växa på sig lite!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback