Bula och springskor

Igår när jag hämtade grabbarna på förskolan så gick Lukas ut och väntade på mig och jag sa åt honom att han fick inte springa för det är bilar på parkeringen. Vad händer? Jo en annan pojke börjar springa och då kan inte Lukas låta bli och när jag kommer ut med Walter så står en ledsen Lukas och tokgråter.
Han hade ju såklart ramlat och farit med huvudet rakt ner i asfalten. Och Lukas är lite rolig på det sättet att det går bra om man säger att det inte blev något men är man ärlig och säger att det blev en bula och att det blöder då är han otröstlig!

Så när vi kom hem blev till korv till middag som vi åt ute och sedan en glass på Statoil och lite lek i parken!

Och när vi satt och pratade lite senare på bron så tittade jag på fötterna hans och såg att han fått skorna på fel fot och sa det till honom. Och då kom det från Lukas: "Mamma, nu vet jag varför jag ramlade. Jag hade ju skorna på fel fot!"

Så igår bestämde vi att idag ska det köpas springskor. Och enligt Lukas ska det vara dom snabbaste och gärna med lite eld på! Vi får se vad vi hittar.


Dessa gillar jag och dom finns på världens bästa skobutik för barn, Skopunkten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback