Walter Ternestål

I söndags föddes våran son Walter och han självklart bland det underbaraste man kan tänka sig. Han gillar just nu att sova och äta och tyvärr har jag sjukt ont vid amningen och det har kommit en del blod men jag hoppas det håller på att ge sig nu.



Hade lite värkar under lördagen men knappt så att dom kändes. Tror jag kände den första vid två på eftermiddagen men sedan var det lugnt. Gick och la oss vid 23 och då kände jag av dom lite mer men inget självklart men vi tänkte att det kansk var på gång.
Vaknade vid kvart i 1 och då gick vattnet, gjorde iordning allt och kvart i två lämnade vi sonen hos Erik och Evelina. Han sov så hårt att han inte ens vaknade när vi lämnade honom och det var väldigt skönt.

For mot BB och 02.10 var vi inne på förlossningen, hade lite mer värkar men det var inga problem att ta sig till sjukhuset. Hon satte kurva på en gång och så ville hon kolla om jag var öppen och då gick det sista vattnet för allt hade inte gått. PANG så kom värkarna igång ORDENTLIGT och jag var då öppen 6 cm.

Sedan gick allt i en jädra fart, värkarna var STARKA och jag kände att kroppen ville arbeta. Vi var som sagt inne 02.10 och 03.12 är sonen född!

Barnmorskan sa på en gång att det var en stor kille, själv tyckte och tycker jag att det är min lilla bebis och är så liten och go!

Vågen visade 5002gram och linjalen 52cm lång, lika lång som Lukas men något tyngre!

Pga vikten var vi tvungen att stanna minst 12h och ta sockerprover men dom var så fina så efter sista provet så åkte vi hem till Lukas! Lukas hade haft det toppen under dagen men det visste vi att han skulle ha!

Nu är vi hemma och myser, T har börjat jobba för att spara dagarna till julså idag är första dagen ensamma hemma och på tisdag börjar Lukas dagis!


Kommentarer
Postat av: Vanja

Vilken fin prins! :)

Postat av: Nina

Grattis till killen. Ja det gick fort för dig med läser jag. Fort va det gjort! Hoppas du mår bra så här efteråt och att det gör mindre ont i brösten nu. Men det va en stor kille ni fått! Men naggande god! Kramar!

2010-11-20 @ 09:53:20
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Emma

Sååå härligt att han äntligen är här!!

vill så gärna hälsa på er men låter er "landa" först. Är så glad att allt verkar ha gått bra.



Ta hand om din stora familj så hörs vi snart,

Grattiskramar Emma m fam.

2010-11-21 @ 22:22:23
URL: http://lindroosen.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback