Dagarna går

Dagarna går och går, på dagen är man på jobbet och på kvällen är man ute i trädgården och jobbar. Har knappt startat datorn och hinner knappt använda den.

I söndags tog vi och kokade köttsoppa på köttben och det var väldigt länge sedan jag kokade köttsoppa. Tog lite recept till hjälp men till slut tog det stopp. Jag visste att det skulle vara en krydda i men jag kunde inte komma på vilken det var. Funderade och funderade medans soppan kokade, läste en massa recept i böcker och på nätet men inte någonstans stod det. Till slut slog det mig att det är ju kryddpeppar som är den magiska kryddan, jag testade och BINGO! Utan kryddpeppar smakar det inte köttsoppa helt enkelt!

Så idag blev det köttsoppa med klimp till middag, MUMS! Är nog bland det godaste jag vet!

Dagarna går fort och om ca 7 veckor har man semester. Längtar som en tok och som vanligt så brukar vi inte boka in allt för mycket. Självklart en trïpp hem till Dorotea, vi ska på bröllop och så vill jag verkligen en sväng till Stockholm och gå en sväng på Skansen och Gröna Lund! Vi får se vad som händer.....


Kommentarer
Postat av: Vanja

HÄLSA PÅ OSS! Jag vill oxå på Skansen och Gröna Lund! På skansen har jag aldrig varit, hehe... Men åhhh, hälsa på oss! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback