Ta vara på livet, man vet aldrig vad som händer

Det har varit en del händelse i mitt liv som gör att jag ofta tänker på att man måse verkligen ta vara på livet.

Min kollega på jobbet har det jobbigt nu då hennes svägerska har fått hjärnhinneinflamation, lunginflamation och hamnade i respirator och har även drabbats av hjärnblödningar. Hon pendlar nu mellan liv och död och allt är osäkert. Hon är endast 30år gammal och är nybliven läkare.

Igår fick vi veta att en annan vän har varit med om en skoterolycka och blev påkörd bakifrån. Han kommer inte bli förlamad men är just nu i Umeå och blir opererad för han har en faktura och förhoppningsvis går allt bra men man vet inte exakt hur bra han blir.

Så fort kan livet ändras och jag mår illa vid tanken. Mina vänner vet att jag tänker på dom och håller tummarna för att allt blir bra.

Så glöm inte att säga till nära och kära att dom är värdefulla!


Kommentarer
Postat av: Vanja

Ja usch olyckor kan hända så fort :(

Det är tjorvigt att kommentera på din blogg ibland, vet inte om det är min webläsare som tjorvar, undrar iaf om ni åker upp på påsk? kram

Postat av: Vanja

Är det skärtorsdagen du menar då?:)

Jag och Danne åker upp på skärtorsdagen eller långfredagen, jag har praktik i 6 veckor med start på måndag. Har inget lov utan jag måste jobba igen tiden sen. Men det är veckan "efter" påsk vi ska vara uppe, om jag inte är helt ute och cyklar :) kram

2010-03-02 @ 22:03:37
URL: http://vanjaemilia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback