Ny brevlåda!

Idag när vi kom hem stod det en låda på bron, vi väntade inget paket så vi förstod inte vad det kunde vara. Gick upp på bron och kollade och det var en brevlåda! Min första tanke var att någon har levererat den till fel person för det satt ingen lapp eller något alls på den.
Ja ja, gick och hämtade posten och insåg då vad som hänt! När jag öppnad luckan for hela brevlådan bakåt - den var lös! Hittade en lapp i lådan och det var någon som backat på brevlådan så den lossnat från bulltarna och gått sönder!

Oj, tänkte jag - vad fort någon har jobbat. Att man kan köra på en brevlåda kan hända den bästa så jag blev inte det minsta arg snarare förvånad att man hunnit hit med en ny brevlåda!

Vi gick in och plockade iordning lite saker för vi skulle in till grannen och fika då hon fyller 40 och då visade det sig att det var hennes mamma som råkat backa in i den! Sådant som händer, snart är man väl där själv säkert!


Detta är alltså vår nya brevlåda, nästan identiskt med den vi har men denna har runt tak istället för platt. Nästan lite snyggare faktiskt!

Supergott fika fick vi iallafall och Lukas var blyg först men efter ett tag släppte det och när vi skulle gå hem fick jag bära en skrikande pojke för han ville absolut inte följa med mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback