Isande kyla och skruttbil

Idag när vi vaknade visade termometern -31 och det tyckte jag inte om kan jag säga. Det är riktigt kallt i huset och jag hoppas verkligen värmen kommer snart. Och med värmen menar jag att det kan vara mellan -5 till -10 grader ute, mer behöver det inte vara.
Iallafall så hade motorvärmaren varit igång hela natten men trots det gillade inte bilen kylan och ville inte ens hosta imorse. Så snabba ryck, på med täckbyxor och bädda ner Lukas i barnvagnen och kila iväg till dagis. Bara man klär sig så är det inte så kallt. Planerade att åka bussen från dagiset men träffade min söta kollega
Linda på dagis och snäll som hon är så erbjöd hon plats åt oss i sin bil så vi slapp bussen!

T for och köpte en batteriladdare för vi vet att det är batteriet som gör att den inte startar när det är kallt. Nu har han laddat batteriet och för en stund sedan så startade bilen på första försöket! Så nu blir det bilen till jobbet imorgon och det är tur för jag måste en sväng på Biltema och lämna några saker åt min kära kusins man!

Kommentarer
Postat av: Diana

Verkar som att vi alla har haft samma problem med batteriet i bilen. Hoppas allt är bra med er och snart får vi ta o bestämma en dag så du får komma över en stund. Stor kram!!!

2010-01-10 @ 18:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback