Lördag - grillat och melodifestival

Gårdagen var helt fantastisk! Vi tog oss ut och grävde upp en grillplats här ute och Erik och Evelina kom och vi grillade korv och gjorde mackjärnsmackor! Mumsigt var det och lite sol fick man i ansiktet då det var strålande sol och helt underbart väder. Lukas åt lite macka och sedan somnade han i famnen på mig så han fick sova i barnvagnen!

Kvällen spenderade vi hos Erik och Evelina och vi fick grillat till middag! Årets första grillning och det var väldigt gott och jag åt så jag höll på att spricka! Sedan blev det självklart Melodifestivalen och denna vecka var faktiskt lite bättre än förra veckan! Mina favoriter var Eriv Saade med Manboy och Kalle Moraeus och Orsa Spelmän med låten Underbart. Hoppas dock att dom två deltävlingar som är kvar visar sig bli bättre och bättre!

Idag vaknade jag först och åt min gröt till tidningen och när Lukas vaknade så bestämde vi oss för att packa väskorna och åka till badhuset och det var Lukas väldigt lycklig för! Oj, vad han hoppad och dök i vattnet! Det var bra med folk också, det är bra att åka tidigt till badhuset!

Nu blir det dock tråkig städning för hela slanten - men det måste ju göras!

Kommentarer
Postat av: Bea

Jisses va gott med grillat. LÄngtar till sommaren då man kan sitta ute i solen och mysa och äta hela kvällen...hihi. Vilket vackert väder vi haft de senaste dagarna. Man blir som på bättre humör helt enkelt! Idag har jag även Jennifer hemma då hon riktigt förskyld. Så det blir lite mys pys, lägga pärlplattor och lite pyssel står på dagordningen. =)



Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback