Gammal som gatan

När börjar man känna sig gammal? Borde man börja känna sig gamma? Jag har aldrig haft någon åldersnoja och tror inte att jag kommer få någon och tur är väl det. Finns så mycket annat i livet att ha ångest över så det kan man gott undvika!
Någon frågade om man känner sig som det man fyller. Mitt svar på det var att jag har aldrig kännt mig som någon viss ålder utan jag har alltid bara varit. Vet av erfarenhet att jag har ofta uppfattats som lite äldre och när jag jobbade på affär i Umeå var det många som trodde att jag var äldre än min storasyster (minns du Mia?). Beror det på att jag aldrig varit partybruden eller om jag "ser gammal" ut? Nja, jag hoppas nog på det första alternativet.

En sak är då säker, jag tycker inte att jag blir gammal på fredag när jag fyller år men vem vet - kanske jag vaknar upp med grått hår och krokig rygg?


Kommentarer
Postat av: Mia

Klart jag minns det. Tyckte det var jättekul när alla blev så förvånade att jag var den "äldre".

2010-02-03 @ 17:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback