Traktor, traktor och traktor

Lukas är inne i en period där det bara är traktorer och maskiner som gäller. Och det är ganska intressant tycker jag för jag kan ärligen säga att jag tycker inte att vi har överröst honom med bilar och liknande under hans uppväxt. Han fick en liten plastbil när han var 9 månader och sedan tog det lång tid innan han fick en riktig bil. Och än idag tycker jag inte att vi har gett honom så mycket bilar. Så jag tycker vi har varit ganska neutrala under hans uppväxt och inte försökt proppsa på honom varken det ena eller det andra.

Okej, jag är ingen radikal feminist eller något sådant men jag tycker att man kan försöka vara lite neutral. Jag har tex inte köpt massa blåa kläder utan har försökt blanda färger. Jag avskyr när jag kommer till en affär och ska ha något och så finns det bara i rosa eller i blått. Och jag AVSKYR kommentaren ; men han är ju en pojke"! Vem har bestämt att pojkar ska ha blått??

Iallafall så är det ganska roligt hur galen Lukas är i maskiner. Och jag kan väl fatta att visst har T haft en stor påverkan där men jag måste säga att jag tror nog inte på att det bara är miljön som påverkar oss. Utan det är en nog en del saker medfödda.

Men får jag höra kommentaren; han är ju en pojke, det är därför han busar", så blir jag tokig. Klarar inte av att man ursäktar beteenden men sådant.

Men nu blev inlägget lite väl långt och det går ju att skriva hur mycket som helst om detta.

Lägger in en bild på dom leksaker som Lukas fick i present förra helgen!


Kommentarer
Postat av: Diana

skrattar det är så roligt att höra hur olika alla är på denna frågan. Jag är istället precis så låst i mina tankar att om vi får en liten tjej kommer hennes rum vara så rosa att man säkert kommer kräkas :) Å andra sidan så är jag helt med på vad du säger. Tycker inte heller att man ska hänga upp sig i könsstereotypen men känner på mig att det är något som är lättare sagt än gjort för min del. Men, vi har beställt barnvagnen nu och den blev blommig trots att vi inte vet om vi väntar på en lillbebbe eller lillbebba :) Kram på dig gumman!

2009-09-06 @ 17:13:18
Postat av: Bea

Hej gummsan!

Gud vad han växer, känns som en evighet sen vi sågs! =( Är hemma nu, mår riktigt illa, trodde jag skulle slippa det denna gången, men icke..

Men vad gör det, man vet belöningen för det!! ;)

Längtar efter en helg hos er, så mysigt med både shopping, trevligt sällskap och MYS!

Sköt om er!

KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback