Söndag - men helgen är inte slut

Eftersom dagis (förlåt, förskolan) är stängt pga planering så har jag tagit ut en semesterdag och jag och Lukas tänker vara hemma och mysa tillsammans. Men tyvärr har jag inget vatten i köket eftersom T har rivit avloppet och därmed även tagit bort diskhon! Vi upptäckte ju att avloppet gått sönder under köket (avloppet från köksbänken) och det måste ju bytas ut. Så T har  grävt upp det på utsidan och nu var det dags för insidan. Inget monsterprojekt men det tar ju tid.

Och att vara utan vatten är jobbigare än man tror. Man är så bekväm av sig för man är ju van att alltid ha vattnet till hands. Så igår när vi hade handlat ute på Birsta och skulle åka hem och laga mat så bestämde jag att vi skulle äta på Max istället! Hade ingen lust att stå och krångla på utan vatten så vi tog en burgare. Och det blev premiär för Lukas. Visst, han har ju ätit strips förrut men nu fick han en egen Maxbox. Men det gjorde inget större intryck för han åt kanske en enda strips och lite kött!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback