Spruta och lite shopping

Idag var det dags för Lukas 18-månaders spruta och han var väldigt skeptiskt när vi kom dit. Sköterskan till och med sa att Lukas var väldigt tyst och försiktig. Trodde att han skulle ha gått upp mycket i vikt eftersom när han var 1år så vägde han 14kg. Men vågen visade "bara" 15,8kg så jag blev överraskad. Han har skjutit i längden däremot, han var 80cm när han fyllde 1 och nu var han 85cm! Min kille håller på att bli så stor!

Efter besöket på BVC så styrde vi kosan mot stan för en middag med T som ikväll är på rektorsutbildning. Lukas visade stolt upp sitt plåster för pappa sin.
Gick en sväng på några affärer också för Lukas behöver t-shirtar och jag hittade faktist några stycken. Köpte en på rean på H&M och sedan gick vi på Kappahl och tittade och då hittade Lukas en tröja som han plockade ner och tog med sig. Han hade verkligen bestämt sig att han skulle ha den. Vilka bestämda steg han hade när han hade den i handen, den pojken har vilja kan jag säga.
Och det var kanske inte så konstigt när man såg vilket motiv det var på tröjan, världens bästa Rori! Så fort vi kom hem åkte tröjan på och jag fick tvinga av honom den för att få på honom pyjamasen. Sötgubben min



Så här glad är man när man får visa upp sin nya tröja som man valt själv!

Hittade även denna tröja, älskar dessa gubbar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback