Bitmärken

Idag när jag hämtade sonen från dagis så berättade fröken att Lukas blivit biten av ett annat barn. Vet att det är ett eller flera barn som har bitit andra barn ett tag nu, vet nog om mellan 10-15 tillfällen nu. Och nu hade turen kommit till Lukas och han har ett stort fint märke på armen och lite hud är till och med borta. Vi pratade om det när vi kom hem idag och Lukas gick fram till sitt klasskort och pekade på två barn. Om det är något av dom som gjort det vet jag inte och jag bryr mig inte heller.
Tror att det är en fas många barn är i och jag tycker inte att det barnet som bitit Lukas är elak och hemsk. Har inte fått veta vem det är och tänker inte kräva att få veta det heller. Men jag och Lukas har pratat om det idag och han har lärt sig att bitas är fy fy och så visar han med pekfingret; Fy Fy!

Sötnos, vilka ideér dom får! Hoppas bara inte sonen har lärt sig något nu utan att han låter bli att bita för det skulle kännas jobbigt tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback