Fredagsmys

Äntligen fredag och tyvärr kommer inte söta Neo med familj i helgen för dom har fullt upp hemma. Dom ska måla om huset om två veckor så jag förstår att det är fullt upp. Håller tummarna för att dom kommer en annan helg, och snart!

Det blir nog en fixarhelg istället, mycket ute som måste fixat. Dels gräsmattor som ska klippas och buskar som ska tas bort. Dels måste växthuset städas och vinrankan måste vårplockas. Och så är det ju hallen som ska fixas till. Men sakta, sakta så tar det sig. Har löst problemet med förvaring av mössor tror jag. Ville ju ha en snygg bänk där man kunde ha lådor i men vi har inte plats för det. Men nu har jag nog kommit på en lösning och måste ut och leta i butiker.

Tror det blir demonstration idag också, det är en liten demonstration mot nedskärningarna inom skolan. Nu senast sa kommunen upp ca 100personer inom skolan och som många vet så är ju tyvärr T en av dom. Nu håller vi tummarna och tror faktiskt inte att han måste sluta för hans rektor kämpar järnet för att ha kvar honom. Men för att visa vad vi tycker så ska vi nog gå i tåget idag.
Ska då även passa på att låta Lukas träffa drakarna som nu har släppts ut. Dom är så söta och jag måste komma ihåg kameran!

   

Drakarna är sponsrade/gjorda av olika företag, tex den i mitten hör till Djursjukhuset och den till höger är Sundsvalls Tidning. Det kommer alltid några nya varje år och det är alltid lika roligt att se.

Kommentarer
Postat av: Ida

Hade glömt bort drakarna, måste komma ner och se dom i år också, Neo lär nog bli eld och lågor :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback