Gått in i väggen?!?!?!?

Kan man gå in i väggen på grund av allt man vill göra här hemma? Jag har tusen och åter tusen saker som ska göras här hemma: måla lister, måla ramar, fixa i hallen, städa huset mm. mm. mm. mm. Men så fort Lukas tar en sovpaus känner jag mig bara trött och  vill bara sätta mig i soffan och vila. Varför? Och alla ideér som kommer? Nya pyssliga ideér som jag vill göra men blir aldrig av?

Det är så mycket som pågår i mitt huvud nu att jag bara blir trött? Tänk om man kunde resa bort från hus, jobb och allt runt omkring mig och bara slippa allt i en månad? Men egentligen tror jag inte på det utan det gäller bara att ta det lugnt och beta av en sak i taget. Men jag måste erkänna att det skulle vara skönt att kunna "skicka iväg" Lukas ibland och bara få det lugnt här hemma så man kunde göra något. Eller bara få ta det lugnt ibland.

Men samtidigt älskar jag min son mer än något annat i hela världen. MEN jag tror att både föräldrar och barn mår bra av att få vara ifrån varandra ibland.

Kommentarer
Postat av: Marie Andersson, grannen mitt emot

Hej kära granne skratt,

Ja, det kan man! Verkligen!

Och ja, du har ju svaren själv ler. Såg du på Arga snickaren i 5:an i går?

Att det är viktigt att ta en sak i taget o arbeta med ett rum i taget o att arbeta systematiskt från ett håll i stället för att jobba lite här o lite där. Han pratade om att om man ska röja på sin tomt så inte göra lite på vänster, lite på höger, o lite i mitten så tar man från ett håll o jobbar runt huset o att det var väldigt viktigt att inte gå o fundera på nya projekt o känna sig dålig för allt man inte hinner med, utan att ge sig själv beröm, o stanna upp o glädjas för det man gjort, o helst ha folk omkring sig som kan ge positiv feedback. Tänker man hela tiden på nya projekt o inte gläds o belönar sig själv för det man faktiskt gör, såär dety lätt att känna sin nedstämd.



Jag kan känna mig utbränd ibland, eller gjorde det speciellt kring jul o just före när det varit mkt. både hemma o med assistansen, många sjuka o många nya.



Det att vara ifrån sina barn ibland behöver man nog ibland. tex en vecka. Vi har aldrig barnvakt, eller mkt. mkt. sällan. Vi känner väl inte så mkt. folk här, o speciellt inte några vi kan lämna bort barnen till. Men jag tror att det är viktigt.

Vi har gjort så när vi hade ett barn, o innan jag blev funktionshindrad, att min man o dotter åkte till hans mamma en helg o jag hade en kompis på besök. Nu kan jag inte göra så, men vid nyår så blev det bara för mycket o jag åkte till Lycksele själv. Innan det var det typ 2,5 år sen. Men det skulle behövas oftare. Sen behövs det, enigt mig, att ibland vara ifrån sin partner en vecka ibland, så är man mkt. kärare när man träffas igen! :-)



Stor kram!

Du, har du lust att träffas på stan o fika i morgon?

Kom förbi mig o säg det i så fall för jag kollar inte mail så ofta.



Ha en trevlig helg annars.

Sköt om dig, o du, var snäll mot dig själv. Som småbarnsförälder behöver man ta en tupplur ibland o vila när barnet behöver, så skäms inte för det. :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback