Söndagens planer

Imorgon ska vi åka och bada för det är sista gången innan dom stänger för sommaren. Tror att en annan liten pojke skulle dit också så vi hoppas på badkompisar. Efter badet  blir det en sväng förbi vallokalen för att göra sin plit för medborgare. För det är verkligen en plikt tycker jag för visst ska vi vara tacksamma för att vi får rösta och med det leva i en demokrati.
För som någon sa, dom som inte röstar - vill dom inte bo i en demokrati? Jag förstår mig inte på dom människor som säger att dom inte röstar eftersom det ändå inte har någon betydelse eller att dom vill stå för något och då inte tänker rösta. RÖSTA, RÖSTA, RÖSTA!

Och jag ska inte föra någon politisk debatt här men dom som tänker rösta på Piratpartiet, HUR TÄNKER NI? Hur kan man vilja att ett parti som endast har åsikt i EN ENDA FRÅGA ska föra våran talan i EU? Oavsett vilken politisk åsikt vi har så vill vi väl att dom som finns i Bryssel är människor som ska göra vårat samhälle bättre? Ja, ja, ska inte diskutera det något mer men blir så irriterad bara.

Men kom ihåg nu, RÖSTA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback