Bärmonster

Lukas gillar ju det mesta i matväg och just nu är det färska bär som är favoriten tror jag. I helgen så åt han en massa jordgubbar, hann knappt få plocka bort det gröna bladet innan han slukade den.
Och igår eftermiddag så gick vi en sväng runt trädgården och jag har ju sett att smultronplantorna har spridit sig som ogräs men trodde inte att det skulle bli något. Men oj oj oj, kan jag säga för det hade växt väldigt mycket och så fort jag la ner några i skålen så var killen där och åt upp dom.
Och sedan på kvällen så gick vi mot lekparken och då blev det provsmakning av hallon, röda vinbär och svarta vinbär!
Snart har han nog fattat att han kan plocka bären själv och då lär vi få tomma buskar!

Ska bara smaka en.............



Och några till....



Ville du också smaka mamma?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback