Torsdagen är snart över

och äntligen har Lukas somnat.. Var tvungen att åka in till T (som har tillsammans-fest med sina elever på skolan ikväll) men en sak vid 18 och självklart så somnade Lukas i bilen vilket gjorde att han var världens piggaste när det var dags för sängen ikväll. Så tjugo i tio fick jag honom äntligen att somna. Usch för det säger jag. Tycker om dom här timmarna man har på kvällen för sig själv och nu blev det ju nästan inget alls. Kanske låter elakt och själviskt men jag tror att man fungerar bättre som mamma (och pappa) om man får "vila" ibland och kan göra vad man vill. Lukas är ju väldigt närhetskrävande och det gör att man får praktiskt taget sitta med honom i famnen många timmar. Han blir självklart bättre och bättre men ofta ska man sitta med honom vilket gör att man inte hinner så mycket annat.

Vi var och grattade Evelina som fyller år idag och fick äta väldigt, väldigt god smörgåstårta och även Lukas fick smaka och han tyckte det var klart godkänt! Och han var på toppenhumör och ville självklart visa upp sig och bestämde sig därför att han ville krypa på bordet. Eller krypa och krypa, han gör så gott han kan!

Nu tar jag det bara lugnt och ska nog ta en kopp te, tänker inte gå och lägga mig än för jag måste varva ner och bara ta det lugnt. Och kanske städa lite!

Kommentarer
Postat av: Vanja

Hejsan. Jag har mailat till Ted om att vi tyvärr inte kan komma :( Skrev lite mer om orsak och så. kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback