Dop-planer

Funderar rätt så ofta på dopet nu faktiskt. Visst, det är inte så mycket som ska fixas men jag längtar till dopet eftersom det ska bli så roligt att träffa alla. Och det ska bli mysigt med alla som ska bo här. Än vet vi inte så många som tänker komma men hur få det än blir så gör det inget, vi håller ju faktiskt dopet för Lukas skull.
Jag och T har nog kommit fram till att vi inte ska bestämma några gudföräldrar. Det finns nog tre anledningar till det. För det första är vi inte speciellt troende och tycker väl inte att Lukas behöver någon vägledning i den kristna tron. För det andra är det VÄLDIGT svårt att välja vilka som ska bli det och för det tredje så vet vi att skulle det hända oss något så vet våra nära hur Lukas ska tas om hand om. Men vi planerar ju inte att försvinna så det ska nog inte behöva tänkas på!

Har iallafall några punkter till dopet som måste fixas:
- dopklänning, ska kolla om kyrkan har någon vi kan låna men finns inte det så får vi se hur vi gör.
- fika, vad ska vi bjuda på? Och hur mycket?
- kläder, då till mig själv faktiskt. Vill nog ha något fint på mig den dagen.
- städning, måste städa huset och speciellt städa ur kontoret så någon kan sova i det rummet

finns många fler saker att göra men kommer bara på dom här just nu

Kommentarer
Postat av: Ida

Jodå vi kommer, kanske att vi kommer redan på fredagen i så fall. Något speciellt som ni behöver till Lukas? Jag tänker nog lite mer praktiskt än att köpa nån grej i tenn ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback