Kallt!

Huva va kallt det är idag. Idag var det ju dags för frukost på hotell Knaust med jobbet och vi hade ju planerat det så bra genom att Lukas skulle få gå tidigare på dagis. Dock glömde jag en viktig detalj och det var att ställa om motorvärmaren så den gick igång tidigare. Så när vi försökte starta bilen imorse vid minus 21 så ville bilen inte starta! Löste det genom att T gick med barnvagnen och Lukas till dagis (Lukas var nerbäddad med täcke i vagnen för täckjacka var det enda han hade eftersom alla vinterkläder låg på dagis) och jag tog bussen in till stan!

Allt funkar bara man vill och vi hade ungefär 5 minuter på oss att bestämma oss så det gick raskt till! Men jag hann till frukosten som var enormt god och tog sedan bussen hem på eftermiddagen. Motorvärmen hade då fått stå på ett tag så nu startade bilen snällt!

Åkte och hämtade Lukas på dagis som sprang omkring i sånghörnan så håret stod åt alla håll. Jag och tre andra mammor hade köpt lite choklad till fröknarna så dom blev så glada och tackade för det. Lukas hade även gjort ett paket till mig och T som vi skulle få öppna men tyvärr tyckte han inte att vi skulle vänta och ville gärna hjälpa oss i öppnadet så ni har redan tjuvstartat julen och öppnat ett paket! Vad som låg i får ni se senare för nu ska vi mysa under täcker i soffan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback