stackars Lukas

Febern ville inte ge sig igår utan fortsatte stiga. Vi gav honom alvedon och ibland hjälpte det litegrann men oftast steg febern ändå. Han somnade iallafall vid 21 men när han vaknade vid tolv på natten så var hen KOKHET, tempen visade 40,3 och han svettades och kokade. Klädde av honom och försökte göra honom nöjd men inget verkade funka. I ca 2 timmar var han vaken och gnällde och småskrek. Tillslut somnade han iallafall och när han vaknade vid 5 så var han sval och mycket bättre. Gnället har dock fortsatt och han fortfarande feber men den liggar på 38,1 nu.

Hoppas killen mår bättre snart, han är ju på rätt så bra humör men som han var inatt vill jag INTE att han ska bli igen. Snacka om att man känner sig hjälplös, man vill ju göra allt för att han ska må bra.

Idag står det inte mycket på agendan. Jag har gjort svartvinbär och citronsaft och den ska silas idag. Har även prövat på äppeljuice och ska se vad det blev av det. Ska nog även koka äppelkompott och se om det är gott. Man måste ju göra något av alla äpplen vi har. Annars är det mest höststädning som behövs, både ute och inne!

Jag och Lukas nyss i soffan, syns på ögonen att han är trött och febrig men är på glatt humör ändå!


Kommentarer
Postat av: Bea

Å fy oxå, hoppas det inte blir mer hög feber nu... =/

Idag försöker jag hinna så mycket som möjligt här hemma, har nu städat klart i Jennifers rum. Nu är det bara resten kvar... =(( hihi.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback