Första Advent

och det är huuuur mysigt som helst att få kliva upp och tända ljusstakarna och bara mysa. Lukas har nu somnat igen och visst skulle jag kanske behöva sova en stund till men jag vill sitta uppe och mysa medans det är mörkt ute. Lukas har varit uppe och härjat ett tag, han har lärt sig att öppna en låda i köket och älskar att plocka ut saker från den.

Har precis värmt en kopp glögg och sitter och myser nu, ångrar just nu att jag inte har bakat någon saffrans-kaka men jag får nöja mig med pepparkakor. Tyvärr har vi inget vinterväder här idag, tror det ligger runt nollpunkten och det har regnat inatt. Hoppas det är uppehåll i dag iallafall så man slipper bli blöt när man går på marknad.



Min adventsljusstake i år, gjorde den väldigt enkel med grus och några få prydnader. Vill inte ha för mycket plock och jag blev faktiskt nöjd så här.



Nytt pynt för i år, en liten tomtepojke och en liten tomteflicka. Är inköpta på Dollarstore och jag tycker dom är hur söta som helst.



Mina favorit-tomtar som inköptes på mellandagsrean på självaste  nyårsafton. Om jag inte minns fel så betalade jag runt 65kr styck för dom. Är ju som hittat och jag älskar dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback