Lukas-fri

Ikväll har jag varit borta från Lukas för första gången. Visst, T har varit ute och gått med honom men ikväll var första gången som jag var borta på riktigt. Det var personalfest och jag kände att jag verkligen ville gå så vi bunkrade upp med bröstmjölk och ersättning så det skulle finnas.
Vi prövade igår så vi visste att det funkade med flaskan. Märkte då att han åt RIKTIGT mycket och sedan var han lugn. La honom i sängen och efter en halvtimmes jollrande så somnade han av sig själv! Så vi funderar på om det kan vara så att han får tillräkligt med mat så han växer men inte tillräckligt för att han ska vara nöjd. Så vi ska testa lite nu och se om det är så.

Ja, kvällen gick då bra iallafall. Lukas och T har haft det bra och han har ätit ordentligt två gånger. Har faktiskt aldrig varit orolig och det är skönt att veta att jag kan vara borta utan att det krånglar. Festen var rolig och det var god mat, kändes självklart lite "konstigt" så man är nästan den enda som inte dricker och som vanligt är det nästan fylleslag på festerna. Men roligt är det att träffa varandra.

Vi har arbetat bort mellanlägget också, har dock kvar det "utifall att". Ibland när han är riktigt arg så går det inte och då är det bra att den finns. Men vi klarar oss oftast utan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback