Schlager - Andra chansen

Ja det första jag kan säga är att jag tycker att upplägget för andra chansen är skitdåligt. Vad ger dom rätten att para ihop två låtar? Redan där har dom "bestämt" hur vi ska rösta. Nej, dåligt dåligt och det borde ändras.

Låtarna då? Ja, det var ju faktiskt några bra låtar där. Mina favoriter var nog Carola/Andreas och Nordman, tyvärr kunde ju inte båda gå vidare eftersom dom stod mot varandra direkt. Tycker nog att Carola och Andreas borde ha gått vidare. Tycker att deras låt är så pass bra att den borde ha gått till Globen. Men tycker inte att det är den bästa men tillräckligt bra för att komma till Globen.

Men som T sa, egentligen borde ingen gå vidare för då skulle vi ha röstat in dom direkt. Kan på sätt och vis hålla med - tycker man att vinnarlåten fanns där borde den gått vidare direkt. Nu blir det så att ju mer man hör en låt så ju bättre blir den och tyvärr så funkar ju inte själva tävlingen så utan man hör en låt en gång och då ska man bestämma sig.

Mina favoriter är Sanna och Charlotte, kan inte bestämma mig än vilken jag tycker ska vinna men båda är superbra!

Kommentarer
Postat av: Sofi H

Jag tycker helt ärligt att Carola och andreas låt var helt värdelös!

Men jag håller absolut med dig om favoriterna :)
Båda var riktigt grymma, men jag tror nästan att jag håller lite med på charlotte. Det kändes som en riktig schlagerlåt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback