Surströmming

Ikväll ska vi äta surströmming hos Erik och Ewe, själv så tycker jag inte om det så jag tar alltid med mig en burk med matjesill och mumsar på istället. Ska bli kul att åka dit, har inte varit dit på väldigt länge.

Igår var vi iallafall på mammaträff och fick träffa alla bebisar. Alla utom en kom för Hugo var lite sjuk så dom stannade hemma. Måste nog säga att Lukas var utan att överdriva störst av alla bebisar där. Våran lilla sumobrottare. Förra veckan vägde vi honom och då vägde han 8060g och igår vägde han 8560g så han har gått upp ett halvt kilo på en vecka! Oj oj oj var han växer!

Har ju även varit och dragit bort slangen ur kroppen. När jag kom dit så visade det sig att dom har missat att kalla mig på en röntgen för det skulle redan ha varit gjort! Typiskt sjukhus säger jag bara. Men min läkare var väldigt snäll och gick iväg och kollade om han inte kunde fixa det. Fick en tid en timme senare så jag gick och fikade i väntan på det. Och det gjorde faktiskt ont att att få in kontrastvätskan i kroppen, han tryckte på med sådan kraft så att kärlen skulle vidga sig och det kändes ungefär som om jag hade flera gallstensanfall på en gång! Aj aj säger jag bara.
Men allt såg bra ut och inga stenar fanns kvar, YES! Fick gå direkt till läkaren och väntade 10 minuter på att plåtarna skulle skickas och sedan drog han ut slangen . Var inte det härligaste jag gjort och jag fick lite svimningskänslor men det gick snabbt över och så var detta tvåveckors "äventyr" över!

Nej, inget jag vill göra om och skulle hellre föda barn 3 gånger om än opereras igen men allt har gått väldigt smidigt och har bara toppensaker att säga om sjukhuset och allt som har hänt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback