Schlager

Det är dags att ta tag i det. Diskussionen om Schlager.
Det finns väldigt många olika åsikter om schlager. Jag är en som älskar schlager, skulle inte missa det för något!
Jag tyckte att vi hade en rätt så bra låt, jag ville inte att den skulle vinna den svenska för jag ansåg inte att den hade riktigt det som behövdes.
Och det visade sig att jag hade rätt. Jag tycker att den låten som vann var riktigt fin, tyvärr är jag inte en ballad-fantast men det var fin och en värdig vinnare.

Det var väl en jäkla tur att inte Ukraina vann, men folk är ju idioter och röstar på dom. Fattar inte varför men men.

Jag hade några favoriter, tyvärr var inte Sverige en av dom. jag tycker nog att vi skulle ha skickat Måns eller helst Sarah. Hennes låt är "kraftig" och jag tror att den hade gått hem!

Rent generellt var det en dålig schlager. Jag menar att det var många bidrag som inte var något vidare.

Och det här med kompisröstning. Visst, östländerna röstar på varandra, men vad gör inte vi? Vi fick våra högsta poäng av våra grannar så vi är nog lika "hemska" som dom isåfall!

nej, nu är det nya krafttag som gäller och vi får hoppas att det blir bättre bidrag nästa år!

Ett stort Grattis till Serbien!
image68


Kommentarer
Postat av: Vanja

Jag tycker oxå att Måns skulle varit i Fiinland och tävlat, hans låt hade skaffat sig röster tror jag. Sarahs med, den älskar jag.

Men denna eurovision, vad säger vi? Hehe, jag tycker att serbiens låt var jättefin! och finlands låt var bra, ukrainas låt var kul- likaså frankrikes ;) hihi.

Postat av: jenny

ja det var många roliga låtar men det är inge skoj om dom vinner! Jag tycker också Finlands låt var bra, det är en låt jag kan tänka mig att lyssna på efteråt!

2007-05-14 @ 15:46:39
URL: http://ternestael.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback