a trip down memory lane.....

se tillbaka på ditt liv genom att stanna upp på årtal som slutar på 2 och 7:

1982: två år gammal, jag gick inte på dagis utan var hemma med min mamma. Umgicks mest med mina systrar och grann-pojkarna. Vi hade ladugård med massa djur och kan säga att det var lätt en av den bästa tiden i mitt liv.

1987: sju år gammal och man har börjat skolan. Gick i en liten byskola och vi var 5 elever i min klass. Det var jag och min bästis Linnea och så var det tre pojkar. Året efter flyttade Linnea och man blev ensam tjej med killarna. Men det gjorde inget, pga att det var en så liten skola så gick 1-2-3 i samma klassrum och 4-5-6 i samma klassrum.
Tyvärr dog min pappa året innan men jag hade kvar resten av min underbara familj.

1992: 12 år gammal och man går sista året i mellanstadiet. Jag gillade verkligen att gå i en en byskola och umgicks mycket med Viktoria. Minns att jag lyssnade jätte mycket på New Kids On The Block (ååååå vilka pojkar), det var väl största idolerna. Livet lekte, året efter börjar man högstadiet och flyttar till en ny skola.

1997: 17 år och går på gymnasiet i Vilhelmina. Året innan blev jag tillsammans med Ted (still going strong) och har nu flyttat in tillsammans med hans familj.
Jag läser samhällsekonomiskt program men vet väl inte riktigt vad jag vill bli. Men det är några år kvar så det behöver jag inte bestämma mig för än!

2002: nu har jag fyllt 22 år och har börjat på Universitetet (låter vuxet va?). Jag och Ted har flyttat till Umeå och bor i en studentlägenhet på 2rum och kök. Fysikgränd = gettot
Jag har börjat på Service Management programmet och meningen är väl att man ska bli civilekonom.
För att dryga ut studielånet och för att komma ut i arbets-världen så har jag börjat jobba på ICA-Maxi i Umeå. En härlig arbetsplats men det var nog arbetskamraterna som gjorde det värt att jobba där!

2007: Oj då, det är ju nu! Bor i Sundsvall och har precis köpt hus (4 månader sen) och vi har faktiskt hittat vårat drömhus (så nära man kan komma iallafall). Vi flyttade eftersom Ted fick jobb här, var inte roligt i början. Jag gick arbetslös i ett och ett halvt år och när man inte känner en enda kotte i en stad är det inte roligt. Nu har jag fått jobb på Trygg Hansa iallafall och jag trivs bra här, vill väl hitta ett annat jobb egentligen eftersom man vill ju jobba med något man är utbildad för.

Kommande år: vi ska gifta oss snart, vi har inte bestämt när bara. Barn kommer oxå komma, börjar bli mer och mer sugen men jag vill faktiskt ha ett fast jobb innan. Huset ska renoveras och det kommer ta många år.

---------------------
jag utmanar alla som läser detta att göra en egen lista, man behöver inte ta exakt samma år utan ta vilka ni vill!

i´ll be back....

Kommentarer
Postat av: Lillzyrran

Vicken kul idé!

jag ska definitivt ta å göra en sån där lista. Fast jag har lite dåligt minne iofs så man få väl se om det blir nån lista överhuvudtaget, kan ju ta ett tag å komma ihåg allt...=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback