några tankar om idol

har precis kollat på Idol-finalen, missade ju den i fredags. Tycker absolut att rätt person vann men det är ju bara min åsikt. Alla tycker olika och den som jag tycker är rätt tycker inte andra.

Det har ju pratats mycket om vad som händer när man vinner. Många säger ju att det är lika bra att inte amanda vinner för då får hon ju göra sin egen musik. Och att vinnaren får göra en skiva och är sedan borta. Men lägg av alltså. Hade amanda vunnit hade hon ju självklart inte fått göra ballader, hon hade fått göra "sin" musik men självklart med skivbolagets styrande hand  över sig. Skivbolaget vill tjäna pengar så då hade dom varit dumma om dom gett henne ballader bara, hon är ingen sådan sångerska.

Så att säga att hon tjänar på att komma tvåa bara för att hon är så speciell är fel. Känns nästan som ett ursäktande bara för att hon inte vann.

Detta säger jag inte bara för att marie vann, jag har alltid tyckt detta. Och jag får se om jag köper hennes skiva, vill ju gärna höra den först och se om det är min smak. Men jag hoppas vi får höra mycket av henne för hon har en jävla röst!


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag tycker att båda är bra, Amanda gillar jag snäppet mer. Marie har grym röst men den är inte så speciell, låter som många andra duktiga sångerskor. Amanda däremot skulle man nog känna igen om man hörde låten utan att veta vem som sjunger :)

Postat av: Sofi H

grejen med det att bli tvåa i idol är väl att man har mer tid att få till en bra skiva!
Vinnaren i idol måste i princip slänga ihop en skiva i hyperfart för att den ska bli klar inom en viss tid. (minns inte hur länge)

Så om man ska titta på det så, så är det ju inte fy skam att bli tvåa heller..
Speciellt inte i amandas fall, hon lär ju ha skivkontrakt redan ;P

hur mår magen? ;);)

2007-12-09 @ 23:31:05
URL: http://sofih.blogg.se
Postat av: Sofi H

Håller verkligen med :-)

Naaw, så mys ^^
Jag längtar till jul jag med faktiskt.. har ingen julstämning men jag hoppas det infinner sig snart iaf!

När åker ni hemmåt?

2007-12-10 @ 09:28:56
URL: http://sofih.blogg.se
Postat av: Sofi H

Vi åker till Umeå på lördag för lite julshopping, hoppas verkligen julkänslorna infinner sig då.. iaf när man börjar slå in paketen =)

okej okej, men det blir ju några dagar hemma iaf. alltid skönt! Vi lär ju ses då så jag får spana in förändringarna. hihi ;)

2007-12-10 @ 13:57:17
URL: http://sofih.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback