jag känner för go mat idag!

och min absoluta favoritmat just nu är faktist en kycklingpaj. Jag har aldrig ätit nått godare tror jag! Ni måste prova den men jag kan säga att det är svårt att sluta äta!

Mexikansk Kycklingpaj

Pajdeg (ganska tunn, vill du ha tjockare så gör dubbelsats):
1 1/2 del vetemjöl
50 g smör eller margarin
1 msk vatten
Fyllning:
5-8 feferoni, hackade
2-3 kycklingfileér (går även att använda en halv grillad kyckling)
1 gul lök, hackad
ca 10 färska champinjoner, skivade
smör att steka i
150 g Philadelphiaost
1/2 burk Chunky Salsa
3 dl riven ost

Sätt ugnen på 225°C. Blanda ingredienserna till pajdegen och tryck ut i en pajform. Förgrädda ca 10 min.

Rensa kycklingen och skär den i mindre bitar. Bryn kyckling, lök och champinjoner. Tillsätt salsa och Philadelphiaost och låt puttra i hop en stund. Hacka feferonin och strö ut i botten av pajskalet. Häll över kycklingblandningen och toppa med den rivna osten. Gratinera 10-15 min eller tills osten smält.

Servera med en god blandad sallad och guacamole.

Mmmm måste testas!!!

image37

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback